تحقیق ارائه طرح های خلاق و ایده های نو در آموزش شیمی

دانلود تحقیق درمورد ارائه طرح های خلاق و ایده های نو در آموزش شیمی

دسته بندی: علوم پایه _ شیمی،

فرمت فایل: (قابلیت ویرایش و آماده چاپ)

فروشگاه کتاب: مرجع فایل


قسمتی از محتوای متن…

تعداد صفحات: 24 صفحه

بسمه تعالی عنوان تحقیق ارائه طرح های خلاق و ایده های نو در آموزش شیمی.

فهرست عنوان صفحه چکیده مقدمه روش های تدریس فعال توضیح دادن در دبیرستان نقشه ی مفهومی سطوح مختلف یادگیری و طرح پرسش های استاندارد ارائه تکلیف دانش آموزی آموزش شیمی به صورت انفرادی و گروهی پیشنهاد واژگان کلیدی فهرست منابع چکیده زندگی بدون یادگیری و آموزش، همچون مردابی در حال تقلیل و فساد است.

از زمانی که آموزش و یاددادن شروع شد، نحوه انجام دادن این فعالیت یعنی چگونگی آموختن و روش های تدریس مورد توجه دست اندرکاران قرار گرفت.

در مسیر تاریخ، فنون، مهارت های گوناگون در زمینه روش های تدریس، تولید و ارائه شده است و روش های تدریس جزو مهارت های فنی و حرفه ای معلمان محسوب می شود و هنر معلم در کیفیت انتقال و اجرای آنهاست.

در این تحقیق انواع روش های تدریس فعال که بتواند یادگیری مؤثر و اکتشافی ایجاد کند و همچنین فعالیت های دانش آموز را تقویت کند ارائه شده تا معلم بتواند با ابتکارات و نوآوری های خود در تدریس خود از روش علمی استفاده کند.

یادگیری دارای سطوح مختلفی است که شامل به خاطر سپردن- درک و فهم- کاربرد- تجزیه و تحلیل- ترکیب و نوآوری و داوری و ارزشیابی است.

معلم با آگاهی از این سطوح باید تدریس فعال و دو سویه انجام دهد.

همچنین در طرح پرسش های امتحانی از تمامی این سطوح سئوالات طرح نماید تا دانش آموز بتواند مطالب آموخته شده را عمیق تر درک نموده و خود نیز فعالیت علمی انجام دهد و همچنین از نمره خود احساس رضایت و تلاش بیشتر داشته باشد به بیان دیگر نمره وسیله ای شوق انگیز باشد نه برای شلاق زدن برای اینکه دانش آموزان به طور عملی فعال شوند باید کلاس را گروه بندی کرد طبق تحقیقات انجام شده فقط گروه های 3 تا4 نفره کارآیی لازم را دارند و چون دانش آموزان از نظر ویژگی های عاطفی و درسی متفاوتند بهتر است کار گروه بندی با توجه به علایق و سطح درسی شان انجام شود تا همه ی افراد گروه فعال و مسئول باشند.

تکلیف مناسب حلقه اتصال و انتقال آموخته های کلاس به فضای خارج از کلاس است اما باید دانست تمرین وسیله ای برای یادگیری نیست بلکه عاملی برای ایجاد مهارت است و باید در انتخاب تکلیف و تمرین به دانش آموز دقت و توجه خاص داشت.

مقدمه با کنار رفتن مفهوم قدیمی یادگیری که بیشتر بر روی انتقال انبوهی از معلومات به مغز دانش آموزان تأکید می کرد و با توجه به مفهوم جدید یادگیری های رفتاری برای حل مسائل فردی و اجتماعی در آموزش و پرورش گام های بلندی برداشته شده است.

هم اکنون میز

متن بالا فقط تکه هایی از محتوی متن مقاله میباشد که به صورت نمونه در این صفحه درج شده است. شما بعد از پرداخت آنلاین، فایل را فورا دانلود نمایید


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود مقاله: توجه فرمایید.

  • در این مطلب، محتوی متن اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در ورد وجود ندارد، در صورتی که مایل به دریافت تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.
  • پس از پرداخت هزینه، ارسال آنی مقاله یا تحقیق مورد نظر خرید شده، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد.
  • در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون بالا، دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل متن میباشد ودر فایل اصلی این ورد، به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد.
  • در صورتی که محتوی متن ورد داری جدول و یا عکس باشند در متون ورد قرار نخواهند گرفت.
  • هدف اصلی فروشگاه، کمک به سیستم آموزشی میباشد.

دانلود فایل پرداخت آنلاین

برای دانلود این فایل اینجا کلیک نمایید

The PDF version of this page!

تحقیق ارائه طرح های خلاق و ایده های نو در آموزش شیمی