پروپوزال ارتباط مدل تعالی سازمانی و کارت امتیازی متوازن

پروپوزال ارتباط مدل تعالی سازمانی و کارت امتیازی متوازن

پروپوزال و روش تحقیق پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با موضوع ‘ تحلیل ارتباط مدل تعالی EFQM و کارت امتیازی متوازن BSC ‘ به همراه فهرست منابع و مواخذ

فایل اصلی: Word

تعداد کل صفحات: 21صفحه

حجم فایل zip: 100k

پروپوزال یا طرح تحقیق، پیش نویس پ‍ژوهشی است که شما می بایست برای اخذ مدرک تحصیلی خود انجام دهید. در پروپوزال، شما به معرفی موضوعی که برای پایان نامه خود انتخاب کرده اید، توضیح اهمیت آن موضوع، ذکر پ‍‍ژوهش هایی که در گذشته در این باره صورت گرفته، و نتایجی که فکر می کنید از تحقیق خواهید گرفت می پردازید. هم چنین روش یا روش هایی که در پژوهش از آن ها بهره خواهید گرفت را ذکر می کنید.

بررسی منابع علمی یکی از بخش هایی است که در هنگام تکمیل پروپوزال بسیار اهمیت دارد و در صورت تصویب پروپوزال شما نیز تصویب خواهد شد. مطالعات و کارهای قبلی انجام شده و مرتبط با این مطالعه چه به صورت نظری وچه به صورت طراحی در داخل یا خارج کشور. پژوهشگر در این قسمت، ضمن اشاره به مطالعات و کارهای قبلی، به ارزیابی آنها می پردازد وتفاوتها و شباهتهای میان تحقیق خود را با تحقیقات قبلی بیان می کند (در بعضی موارد سابقه تحقیقاتی مفصل نیست می توان از سوابق نظری یا مطالب مرتبطی که در کتابها یا مقالات وجود دارد برای ساختن یک چهارچوب ادراکی استفاده کرد)

فهرست مطالب به شرح زیر می باشد:

فهرست

عنوان صفحه

فصل اول: آشنایی با موضوع تحقیق

1-1- مقدمه 1

1-2- عنوان تحقیق 2

1-3- هدف تحقیق 2

1-4- ضرورت انجام تحقیق 3

1-5- روش تحقیق 5

1-6- قلمرو تحقیق 6

1-7- محدودیتها و مشکلات تحقیق 6

1-8- واژگان تحقیق 6

1-9- روش گردآوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات 11

1-10- طول مدت اجرای تحقیق 11

فصل سوم: روش تحقیق

3-1- مقدمه 80

3-2- روش تحقیق 80

3-3- دامنه تحقیق 81

3-3-1- سطح تحلیل 81

3-3-2- محور اصلی تحلیل 81

3-3-3- واحد تحلیل 81

3-4- روش گردآوری اطلاعات 82

3-5- ابزار های گردآوری اطلاعات 82

3-6- پایایی و روایی پرسش نامه 83

3-6-1- روایی 83

3-6-1- پایایی 83

3-7- جامعه آماری، روش نمونه گیری و حجم نمونه 84

3-8- روش های آماری مورد استفاده 84

5-4- فهرست منابع ش 144

5-4-1- فهرست منابع فارسی 144

5-4-1- فهرست منابع انگلیسی 145

1-1- مقدمه

پیچیدگی روزافزون فعالیت ها و محیط پرتلاطم و متغیر دنیای امروز، تصمیم گیران و مدیران را با دشواری های خاصی روبرو ساخته است. چرا که کمترین اشتباه در اخذ تصمیم می تواند منجر به دور شدن از اهداف و چشم اندازهای سازمان و یا عقب افتادن سازمان از بازار رقابتی شده و پیامدهای غیر قابل جبرانی را به همراه داشته باشد.

رخدادهای چند دهه گذشته و سیر فزاینده تغییراتی که در محیط بیرونی و درونی سازمان ها به وجود آمده است باعث گردیده که مدیران و صاحب نظران مدیریت توجه خود را به سمت رویکردهای متفاوتی از برنامه ریزی با عنوان برنامه ریزی بلندمدت و استراتژیک معطوف نموده اند. در برنامه ریزی استراتژیک مدیران می توانند با آگاهی از عوامل درونی و بیرونی که در آینده سازمان ها سرنوشت ساز هستند، نقاط قوت و ضعف و همچنین فرصت ها و تهدیدهای محیطی را شناسایی نموده و با اتخاذ یک استراتژی مناسب در راستای تقویت نقاط قوت، برطرف نمودن نقاط ضعف، بهره برداری از فرصت های محیطی و دوری گزیدن از تهدیدات حرکت نموده و آینده ی موفق و روشنی را در پیش روی داشته باشند. چنین مدیرانی قادر خواهند بود تا در محیط های رقابتی نه تنها بقای سازمان خود را حفظ نموده بلکه کارآیی خود را در سطح بالایی نگه دارند.

اما امروزه، سازمان ها برای نگهداری و تقویت مزیت رقابتی خود، باید به میزان وسیعی از سنجه های عملکرد جهت ارزیابی، کنترل و بهبود فرایندهای کسب و کارشان استفاده نمایند.

با این وجود مطالعات اخیر نشان از این واقعیت دارد که سنجه های سنتی عملکرد، که بر پایه سیستم های حسابداری مدیریت بنا شده اند کافی نیستند.

برای مثال (Ghalayini and Noble. 1996) هشت مورد از محدودیت های سنجه های سنتی

عملکرد را شناسایی کرده اند، که عبارتند از:

  • سنجه های سنتی عملکرد بر پایه سیستم های مدیریت هزینه سنتی بنا شده اند.
  • سنجه های سنتی عملکرد در استراتژی مشارکت نمی نمایند.
  • سنجه های سنتی عملکرد با تفکر پذیرفته شده بهبود مستمر متناقض هستند.
  • پیاده سازی سنجه های سنتی عملکرد در عمل مشکل است.
  • سنجه های سنتی عملکرد از سنجه های پسرو [1] استفاده می نماید.
  • سنجه های سنتی عملکرد نا منعطف و مجزا هستند.
  • سنجه های سنتی عملکرد نیازمندیهای مشتری را در نظر نمی گیرند.
  • سنجه های سنتی عملکرد باعث کاهش توجه به بهبود کیفیت، قابلیت اعتماد و تحویل کالا می گردند.

برای رفع این محدودیت های موجود در سنجه های سنتی، سیستم های مدیریت عملکرد توسعه یافتند و انقلابی در اندازه گیری عملکرد در اواخر دهه 1980 به راه افتاد.

سیستم های جدید اندازه گیری عملکرد به دو دسته مجزا تقسیم شدند:

  1. آنهایی که بر خودارزیابی [2] تاکید داشتند مانند جایزه دمینگ در ژاپن، جایزه بالدریج در ایالات متحده و جایزه بنیاد اروپایی برای مدیریت کیفیت که از مدل EFQM استفاده میکنند.
  2. آنهایی که برای کمک به مدیران برای اندازه گیری و بهبود فرآیندهای کسب و کار طراحی

شده اند مانند ماتریس بلوغ توانایی، هرم عملکرد، چارچوب کارت امتیازی متوازن (BSC)

دراین پایان نامه به تحلیل ارتباط مدل تعالی EFQM و کارت امتیازی متوازن (BSC) در صنایع پرداخته شده و در این تحقیق بدنبال بررسی تعامل این دو، و استفاده از هم افزایی ایجاد شده و استفاده از ظرفیت های یکدیگر می باشیم تا از جزیره ای کار کردن در صنایع مربوطه جلوگیری شود.

[1] Lagging

[2] Self Assessment

برای دانلود این فایل اینجا کلیک نمایید

The PDF version of this page!

پروپوزال ارتباط مدل تعالی سازمانی و کارت امتیازی متوازن