گزارش تخصصی دبیر زبان انگلیسی: ایجاد انگیزه برای یادگیری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی

گزارش تخصصی دبیر زبان انگلیسی: ایجاد انگیزه برای یادگیری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی

این فایل در 18 صفحه به صورت وورد و قابل ویرایش می باشد

چکیده:

مدارس شبانه روزی از جمله مدارسی هستند که به منظور ایجاد فرصت مناسب برای تحصیل دانش آموزان روستایی و حاشیه نشین شهرهاو جلوگیری از هدر رفتن استعدادهای افراد در مناطق محروم به دلیل نبود مراکز آموزشی مناسب و فراهم کردن زمینه تربیتی نیروی انسانی مورد نیازمناطق محروم از میان دانش آموزان همان مناطق تأسیس شد (میکائیلی منیع، 1389). هر ساله بسیاری از دانش آموزان خانه را برای ورود به این نوع مدارس ترک م یکنند و با فرصتها، چالشها و محرک های استرس زای بسیاری همچون جا به جایی روبرو می شوند. دانشآموزان شبانه روزی در جریان جابه جایی و انتقال از خانه به محیط شبانه روزی، غربت زدگی را تجربه می کنند. غربت زدگی مجموعه حالتهای شناختی، رفتاری و هیجانی می باشد که با نشخوار ذهنی درباره خانه، میل شدید به برگشتن به خانه، حالات افسردگی و نشانه های جسمی مربوط می شود (ونتیلبرگ، وینگرهوتس و ون هک) دانش آموزان خوابگاهی در این نوع مدارس نیاز به مراقبت بیشتری چه از لحاظ آموزشی و چه از لحاظ عاطفی می باشند. اینجانب… دبیر درس زبان انگلیسی یکی از این مدارس شبانه روزی به نام آموزشگاه… واقع در شهرستان… می باشم. در سال تحصیلی اخیر تصمیم گرفتم به ایجاد انگیزه بیشتر در درس زبان انگلیسی در دانش آموزان خوابگاهی بپردازم.. مساله ی مورد نظر بی علاقگی و کم کاری دانش آموزان خوابگاهی در آموزش و یاد گیری واژگان و درک مفاهیم زبان انگلیسی بوده و هدف از انجام این پژ و هش، افزایش میزان علاقه مندی این دانش آموزان به درس زبان انگلیسی و یادگیری درک مفاهیم آن بوده است.

بر این اساس، با استفاده از روش های علمی از منابع گوناگون تحقیق مانند: مدیر، همکاران، دانش آموزان، کتابها، مجلات و اینترنت به تجزیه و تحلیل آنها جهت شناسایی عوامل موثر در ایجاد مساله و یافتن راه حل های پیشنهادی پرداختم. سپس به انتخاب چندین راه کار عملی از میان راه حل های پیشنهادی پرداخته و پس از اعتبار بخشی توسط گروه پژوهش، به اجرای آنها اقدام نمودم.

برای دانلود این فایل اینجا کلیک نمایید

The PDF version of this page!

گزارش تخصصی دبیر زبان انگلیسی: ایجاد انگیزه برای یادگیری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی