بررسی تطبیقی بهای تمام شده خدمات، قبل و پس از برون سپاری فعالیتها وتعیین سهم اجزا تشکیل دهنده آن (شرکت آب وفاضلاب استان مرکزی

بررسی تطبیقی بهای تمام شده خدمات، قبل و پس از برون سپاری فعالیتها وتعیین سهم اجزا تشکیل دهنده آن (شرکت آب وفاضلاب استان مرکزی

دسته: علوم انسانی

بازدید: 1 بار

فرمت فایل: docx

حجم فایل: 1930 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 84

بررسی تطبیقی بهای تمام شده خدمات، قبل و پس از برون سپاری فعالیتها وتعیین سهم اجزا تشکیل دهنده آن (شرکت آب وفاضلاب استان مرکزی

چکیده: 1

مقدمه: 2

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1 مقدمه 4

2-1 تاریخچه مطالعاتی. 4

3-1بیان مساله 5

4-1پرسش های تحقیق. 7

5-1فرضیات تحقیق. 7

6-1اهداف تحقیق. 8

7-1اهمیت انجام تحقیق. 8

8-1حدود مطالعاتی. 9

1-8-1قلمرو زمانی تحقیق. 9

2-8-1قلمرو موضوعی تحقیق. 9

9-1تعاریف واژه ها 9

فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق

1-2 مقدمه 12

2-2 بخش اول: تاریخچه ومفاهیم برون سپاری و مزایا و معایب آن. 13

1-2-2 تاریچه برون سپاری. 13

2-2-2 تعریف برون سپاری: 15

3-2-2 مفهوم برون سپاری: 15

4-2-2 مزایای برون سپاری. 16

5-2-2 معایب برون سپاری. 17

6-2-2 برای برون سپاری چه اقداماتی لازم است؟ 18

7-2-2چرا برون سپاری؟ 20

8-2-2چه نوع فعالیت هایی را می توان برون سپاری کرد؟ 20

9-2-2 عوامل موثر بر موفقیت روابط برون سپاری. 22

10-2-2برون سپاری های موفق. 24

11-2-2مراحل 10 گانه گارتنر جهت موفقیت در برون سپاری. 25

3-2 بخش دوم: شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی و میزان فعالیتهای آن و فعالیتهای که قابل برون سپاری هستند. 25

1-3-2تاریخچه صنعت آب در ایران. 25

2-3-2تاریخچه شرکت آب و فاضلاب شهری استان مرکزی. 27

3-3-2موضوع وهدف شرکت آب وفاضلاب استان مرکزی. 28

4-3-2مرکز شرکت آب وفاضلاب استان مرکزی. 28

5-3-2چه خدماتی را باید برون سپاری کرد؟ 29

6-3-2فعالیتهای شرکت آب و فاضلاب که قابل برون سپاری هستند. 29

4-2 بخش سوم: بررسی بهای تمام شده خدمات شرکت آب و فاضلاب و اجزای آن. 30

1-4-2 حسابداری بهای تمام شده: 30

2-4-2 کاربرد حسابداری بهای تمام شده: 31

3-4-2تعریف بهای تمام شده کالاو خدمات.. 31

4-4-2 عوامل بهای تمام شده: 32

5-4-2 هدف و کاربرد بهای تمام شده 33

6-4-2بهای تمام شده خدمات در صنعت آب و فاضلاب.. 34

1-6-4-2 تعریف بهای تمام شده آب شرب.. 34

2-6-4-2 تعریف بهای تمام شده خدمات دفع فاضلاب.. 35

3-6-4-2 هزینه های فرایندی تولید آب شرب.. 35

4-6-4-2 هزینه های فرایندی خدمات دفع فاضلاب.. 36

5-6-4-2 هزینه های غیر فرایندی بهای تمام شده آب و خدمات دفع فاضلاب.. 37

5-2 بخش چهارم -بررسی تطبیقی بهای تمام شده خدمات قبل و بعد از برون سپاری فعالیتها وتعیین سهم اجزای تشکیل دهنده آن. 37

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

1-3 مقدمه 41

3-2 روش تحقیق. 41

3-3مدل تحلیلی تحقیق. 42

4-3 جامعه آماری. 43

5-3 نمونه و تعیین حجم نمونه 43

6-3 روش گرد آوری داده ها 43

7-3 روش تجزیه و تحلیل داده ها 44

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

1-4 مقدمه 47

2-4 تجزیه و تحلیل داده ها 47

3-4نتایج آزمون آماری ویل کاکسون. 49

1-3-4فرضیه اول: 49

2-3-4فرضیه دوم: 50

3-3-4فرضیه سوم: 52

4-3-4فرضیه اصلی: 53

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

1-5 مقدمه 57

2-5خلاصه یافته های تحقیق. 58

1-2-5 نتیجه گیری بر اساس فرضیه فرعی اول. 58

2-2-5 نتیجه گیری بر اساس فرضیه فرعی دوم 58

3-2-5 نتیجه گیری بر اساس فرضیه فرعی سوم 59

4-2-5 نتیجه گیری بر اساس فرضیه اصلی. 59

3-5نتیجه گیری. 59

4-5 پیشنهادها 60

1-4-5 ارائه پیشنهاد بر مبنای نتایج حاصل از تحقیق. 60

2-4-5 ارائه پیشنهاد جهت انجام پژوهش های آتی. 61

5-5 محدودیت های تحقیق. 61

پیوست ها

خروجی نرم افزار. 63

منابع و ماخذ

منابع فارسی: 66

منابع لاتین: 67

چکیده لاتین. 68

جدول1-4 آماره آزمون z. 49

جدول2-4آزمون مقایسه میانگین دو جامعه وابسته میانگین حقوق ودستمزد قبل وبعد از برون سپاری. 50

جدول3-4آماره آزمون z. 51

جدول4-4آزمون مقایسه میانگین دو جامعه وابسته میانگین هزینه تعمیرات ونگهداری قبل وبعد از برون سپاری 51

جدول5-4آماره آزمون z. 52

جدول6-4آزمون مقایسه میانگین دو جامعه وابسته میانگین هزینه خدمات قرارداری قبل وبعد از برون سپاری 53

جدول7-4آماره آزمون z. 54

جدول8-4آزمون مقایسه میانگین دو جامعه وابسته میانگین بهای تمام شده خدمات قبل وبعد از برون سپاری 54

جدول9-4خلاصه نتایج آزمون فرضیات.. 55

نمودار 1-3 مدل تحلیلی تحقیق. 43

چکیده:

مطالعات متعددی اثبات کرده اند که تعیین بهای تمام شده محصولات و خدمات در هر بنگاه اقتصادی یکی از فرضیات انکارناذیر می باشد. با تعیین دقیق بهای تمام شده می توان ضمن حضور در صحنه رقابت با سایر تولیدکنندگان آن محصول با آنالیز سفارشات مشتریان و یا تقاضای بازار حجم تولید سالیانه را تعیین نمود. از سویی با توجه به نقش اطلاعات به عنوان یکی از ابزارهای مدیریت جهت تصمیم گیری و برنامه ریزی مدون، برون سپاری فعالیتهای یک بنگاه اقتصادی می تواند در جهت کاهش هزینه ها که منجر به کاهش بهای تمام شده خدمات خواهد شد، موثر واقع شود.

در این تحقیق با استفاده از اطلاعات مالی 27 شهر تابعه شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در طی سالهای1378 -1387 به بررسی تطبیقی بهای تمام شده خدمات قبل و بعد از برون سپاری فعالیتها و تعیین اجزای تشکیل دهنده آن با استفاده از آزمون های مقایسه میانگین با دو نمونه وابسته و آزمون ویل کاکسون مورد بررسی قرار گرفته است.

یافته های تحقیق حاکی از این است که برون سپاری فعالیتها در شرکت آب وفاضلاب باعث کاهش هزینه نگریده است.

کلید واژه: بهای تمام شده، برون سپاری فعالیتها، خدمات شرکت آب و فاضلاب، آزمون ویل کاکسون، آزمون مقایسه میانگین وابسته

مقدمه:

برون سپاری [1] در بسیاری از سازمانهای امروزی (غربی، شرقی یا ایرانی) از امری غیر عادی وعجیب، به فعالیتی متداول تبدیل شده است. کمی تفکر در این واژه، ما را به بررسی و مطالعه مفاهیمی چون ساختارهای سازمانی، بنگاههای دولتی و خصوصی، بازاریابی رقابتی و انحصاری، ایجاد ارزش افزوده بیشتر، کاهش هزینه و افزایش سود آوری، پروژه و مدیریت آن، مدیریت مخاطرات و انعطاف پذیری، نفوذ به بازارهای جدید وبسیاری ابزار و دانشهای تخصصی دیگر سوق می دهد.

برون سپاری که این روزها به عنوان یک روش واگذاری بخشی از کارها به خارج از سازمان یا داخل سازمان به صورت پیمانکاری مطرح است. مانند هر روش دیگری همانطور که می تواند مفید باشد، اگر دارای شرایط استاندارد های تعریف شده و شفافی نباشد ممکن است ضرر و زیانهای بسیاری را به همراه داشته باشد.

[1] – out sourcing

  • تطبیقی بهای تمام شده خدمات
  • دانلود
  • بررسی تطبیقی بهای تمام شده خدمات

برای دانلود این فایل اینجا کلیک نمایید

The PDF version of this page!

بررسی تطبیقی بهای تمام شده خدمات، قبل و پس از برون سپاری فعالیتها وتعیین سهم اجزا تشکیل دهنده آن (شرکت آب وفاضلاب استان مرکزی