مبانی و پیشینه نظری برون سپاری

دسته: مدیریت

فرمت فایل: docx

حجم فایل: 36 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 25

مبانی و پیشینه نظری برون سپاری

توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع: انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

برون سپاری

امروزه بسیاری از سازمانها برای حفظ مزیت رقابتی خود در بازارهای جهانی وکاهش مخاطرات سرمایه گذاریها، فرآیند برون سپاری فعالیتهای سازمانی را دنبال می کنند. (میمند و همکاران، 1389: 3)

سازمانها ناگزیرند برای موفقیت در دنیای کسب وکار امروز، برمزیتهای رقابتی خود تکیه کنند. برای این منظور، استراتژی برون سپاری به عنوان راهکاری خواهد­بود­که امکان استفاده سازمان از منابع تسهیلات وتخصص­های سایر سازمانها را بدون اینکه سازمان مالکیتی برمنابع وتسهیلات داشته باشد فراهم می آورد. (میمند و همکاران، 1389: 4)

هدف نهایی از برون سپاری، افزایش سودآوری، انعطاف پذیری وکاهش مخاطرات سرمایه گذاری در کسب وکار سازمان است. سازمان زمانی باید از برون سپاری استفاده کند که اطمینان داشته باشد برون سپاری باعث بهبود وضعیت مالی وبهره­وری خواهد شد. در سازمانهایی که نگران تامین منابع مالی خود نیستند از جمله سازمانهایی که دولت منابع آنها راتامین می کند (سازمانهای بخش عمومی) بویژه در بخش خدمات، نسبت به برون سپاری حساسیت چندانی وجود ندارد ومعمولاٌباعث بهبود وضعیت مالی وبهره وری نمی شود. برای بررسی تاثیر­برون سپاری در سازمان، می بایست با نگاهی سیستمی اثرات علی ومعلولی آن در عناصر مختلف مرتبط ارزیابی شود تصمیم برون سپاری، در کوتاه مدت، دارای دواثر عمده برسازمان است: ازیک سو باعث کاهش هزینه های عملیاتی خواهد شدو از سوی دیگر با آزاد شدن سرمایه، امکان سرمایه گذاری در سایر حوزه­ها­را­برای­سازمان فراهم خواهد ساخت، در نهایت، برآیند این دو تاثیر، می تواند باعث افزایش سودمندی برای سازمان وایجاد ارزش افزوده بیشتر برای سهام داران گردد. (میمند و همکاران، 1389: 7)

برون سپاری راهی نوین برای حل مشکلات دولت ها است که نیازمند تغییرات بنیادین در نگرش مدیران به ماهیت­خدمت­ونوع­ارتباطشان­بابخش­خصوصی­ونیز­تغییر­درقوانین­مرتبط برای تسهیل موضوع دارد. برون سپاری موجب کوچک شدن دولت همراه باکاهش هزینه ها، افزایش بهره­وری وکیفیت خدمات، ایجاد اشتغال موثر دربخش خصوصی، انتقال فن آوری، جذب سرمایه گذاری خارجی، ایجاد درآمد ارزی، کم کردن فاصله میان بازارهای داخلی باخارجی وکمک به توسعه می شود. (الوانی، اشرف زاده، 1387: 10)

ما در جامعه اطلاعات زندگی می کنیم، جامعه ای که مردمان آن با همان سرعت به اطلاعات دسترسی دارند که رهبران ما در عصر بازارهای تخصصی و تسهیم شده زندگی می کنیم، در این بازارها مشتریان به کالاها و خدمات بسیار مرغوب و وجود انواع گزینه ­عادت دارند. مقتضای این حال و هوا موسساتی ­است که فوق العاده­انعطاف­پذیر­و­سازگارباشند، کالاهای­مرغوب­تولید­­کنندوپاسخگوی­مشتریان­خود­باشند.

  • برون سپاری
  • مبانی و پیشینه نظری برون سپاری
  • مبانی و پیشینه نظری برون سپاری
  • پیشینه نظری برون سپاری

برای دانلود این فایل اینجا کلیک نمایید

The PDF version of this page!

مبانی و پیشینه نظری برون سپاری